torstaina, maaliskuuta 01, 2007

Karjalan kunnailla

Tänä iltana oli Mikkelin karjalaisten järjestämä vaalipaneeli. Olin "päässyt" yhdeksi keskustelijaksi. Kaikki sujui muuten mallikkaasti, mutta paneeli oli peruttu!!! Peruutus ei ollut tavoittanut minua (eikä muutamaa muutakaan paikalle tullutta) ja asia otti lievästi sanottuna päähän. Olinhan joutunut kieltäytymään eräästä toisesta paneelista juuri siksi, että olin karjalaisille jo ehtinyt lupautua tänne.

Soitin tilaisuuden järjestäneelle taholle ja hän luonnollisestikin pahoitteli tilannetta, mutta kertoi myös jonkun järjestäjätahon olleen yhteydessä puoluetoveriini, jolle peruutuksesta kertoi ja pyysi välittämään viestin myös minulle. Tämä viesti ei koskaan siis minua saavuttanut. Hetken aikaa olin ärtynyt...

Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Yllättävä vapaailta mahdollisti sen, että pääsin kirjaston Mikkeli-saliin seuraamaan Vihreiden järjestämää yleisötilaisuutta. Aiheena olivat kaikki ympäristön suojeluun ja ilmastonmuutokseen liittyvät kysymykset. Mikkeliläistaustaisen Greenpeacen ilmastovastaavan Lauri Myllyvirran alustusta oli todella mielenkiintoista kuunnella. Moni asia sai selityksen ja vahvisti käsitystäni siitä, että kaikilla kolikoilla on aina kaksi puolta.

Ei kommentteja: