keskiviikkona, maaliskuuta 14, 2007

Kevättä ilmassa!

Olipa upea päivä eilen. Olin SDP:n vaaliauton mukana kiertueella Kerimäellä, Punkaharjulla ja Savonlinnassa. Ihmisiä oli kevätmielellä liikkeellä ja mikäs oli ollessa auringon paistaessa täydeltä terältä. Keskustelua vaalien järkevämmästä ajankohdasta käytiin vilkkaasti ja varmastikin aiheesta. Huomattavasti mukavampaa oli ulkosalla seisoskelu auringonpaisteessa kuin joskus muutama viikko sitten paukkupakkasissa.

Ajaessani Kerimäeltä Punkaharjulle ja sieltä sitten Savonlinnaan, huomasin ajattelevani, kuinka upeita maisemia meillä Etelä-Savossa voikaan olla. Harmi, ettei pelkkä kaunis luonto ja huikeat maisemat riitä kääntämään muuttoliikkeen suuntaa. Toimenpiteitä työpaikkojen luomiseksi on ryhdyttyvä aktiivisemmin tekemään. Olen varma, että moni ruuhkasuomessa elävä muuttaisi tuota pikaa Etelä-Savoon, mikäli vaan onnistuisi työpaikan saamaan.

Tämän vaalikiertueen aikana olen muuten löytänyt itsestäni aivan uuden puolen; olen huomannut nauttivani yksin autolla ajamisesta. Hyvää musiikkia täysillä kuunnellen on mukava kurvailla pitkin (sulia!) teitä ja näinä hetkinä voi rauhassa vajota omiin ajatuksiin ilman, että tarvitsisi vastailla puhelimeen.

Tänään ja huomenna ovat Mikkelissä suuret Maalismarkkinat. Tori ja lääninhallituksen edusta ovat täynnä kojuja ja kauppiaita. Sinne menemme mekin oman kahvitelttamme kanssa. Entiseen tapaan ovat vaalikojut kaikki sijoitettu juuri Maaherrankadulle, lääninhallituksen eteen, joten tervetuloa vaan kahville. Olen paikalla 9-16, joten nähdään!

Ei kommentteja: