perjantaina, tammikuuta 07, 2011

Lomat lomailtu

Joululoma on nyt osaltani ohi. Olemme Onnin kanssa nauttineet joutenolosta kotosalla sekä hieman reisussa. Lasten koulu alkaa ensi maanantaina ja työt eduskunnassa tiistaina. Tänä vuonna sain olla enemmän kuin tyytyväinen pojan todistukseen ja tuntuipa tuo olevan tyytyväinen itsekin. Numerot olivat parempia kuin vanhemmillaan aikoinaan yhteensä:)

Erityisen iloinen olen äidinkielen ysistä, sillä oman kielen hallinta ja sen rikas käyttö antavat hyvän pohjan elämälle olipa ammatti sitten mikä tahansa. Lukiessani Onnin kirjoittamaa joulutarinaa ("Joulupukki kolarissa") huojennuin, sillä olen joutunut patistamaan poikaa kirjojen pariin huolestuneena sanavaraston ja mielikuvituksen vähäisyydestä tekstejä kirjoittaessa. Aihetta huoleen ei enää ole.

Lomalla olemme laiskotelleet, tavanneet ystäviä ja sukulaisia, ulkoilleet ja vaan olleet. Mikkelissä on hyvät mahdollisuudet niin laskea pulkkamäkeä kuin lasketellakin ja näitä pojat ovat ahkerasti harrastaneet. Itse olen lukenut toistakymmentä kirjaa, ollut pois koneelta ja viikon verran olin pois myös tv:n ja lehtien ääreltä. Tauko on tullut tarpeeseen ja tehnyt tehtävänsä. Nyt olen taas täynnä tarmoa!

Ei kommentteja: