sunnuntaina, huhtikuuta 10, 2011

Kahvitellen

Olin eilen oman tukiporukkani ja kahviteltan kanssa Mikkelin kävelykadulla. Samalle tuuliselle kadulle mahtuivat hyvin Kokoomus, Keskusta, Persut ja Vihreätkin omien kojujensa kanssa.

Telttamme keittiöhenkilökunta oli aivan täystyöllistetty ja itse puhuin kansalaisten kanssa tauotta sen kolme tuntia. Harmi vaan, että ihan jokaisen halukkaan kanssa en ehtinyt keskustella, mutta toisen kerran sitten taas.

Aina jokaisen torikeikan jälkeen mietiskelen niitä ja sulattelen saamiani viestejä. Eilenkin sain paljon kannustusta, kiitosta ja rohkaisua jatkaa ensi kaudella samalla tavalla. Se toki lämmittää mieltä ja antaa uskoa siihen, että olen tehnyt työni hyvin.

Monet hakevat nyt omaa ehdokastaan. Minultakin kysyttiin vaikka mitä, millä haluttiin kartoittaa olisinko parempi kuin joku toinen. Jostain syystä eilen useampi ihminen halusi tietää työkokemuksistani eli siitä, mitä olen tehnyt ennen kansanedustajuutta. Kerronpa samat myös tässä.

Olen ollut töissä 16-vuotiaasta asti ja suorittanut sekä lukion (iltakoulussa) että yliopistotutkinnon tehden koko ajan töitä. Olen työskennellyt mm. kaupanmyyjänä, siivoojana, toimistovirkailijana, lehdenjakajana, päiväkotiapulaisena ja vuodesta 1997 lähtien opettajana.

Näillä kaikilla työpaikoilla on ollut itselleni erittäin suuri merkitys; olen saanut oppia työskentelemään erilaisten ihmisten kanssa sekä arvostamaan jokaista työtä. Tästä on ollut tosi iso hyöty niin paikallispolitiikassa kuin kansanedustajankin työssä.

Oli mukava kuulla, että myös eiliset kyselijät tuntuivat arvostavan tätä työ- ja opiskeluhistoriaani. On vaikea kuvitella, että kansanedustajan tehtävää nykypäivänä voisikaan ilman muuta työkokemusta edes hoitaakaan.

Ei kommentteja: