lauantaina, huhtikuuta 16, 2011

Viimeinen taisto

Tänään on näiden eduskuntavaalien viimeinen kampanjapäivä. Huomisen rauhoitan äänestäjille ja kerään itse voimia jännittävää iltaa varten.

Mikkelin Kävelykatu täyttyy pian eri puolueiden teltoista ja sopivaa ehdokasta hakevista äänestäjistä. Olen oman tukiporukkani kanssa tänään saatavilla klo 10-13 välisen ajan, joten paljon puhetta ja asiaa on tiedossa.

Eilen Länsi-Savon toimittaja kyseli jo kampanjan sujumisesta ja jouduinkin sitä sitten vähän pohtimaan. Omaan kampanjaani olen tyytyväinen; olen näiden viikkojen aikana kiertänyt vähintään kertaalleen kaikki Etelä-Savon kunnat (monet useastikin), olen järjestänyt erilaisia omia tilaisuuksia, olen tavannut tuhansia ihmisiä, olen mainostanut kohtuudella lehdissä sekä kertonut avoimesti työstäni eduskunnassa.

Oma pieni aktiivinen tukiporukkani on ollut korvaamaton niin käytännön järjestelyissä kuin henkisessä tukemisessakin. Ehdokas itse on aina kuitenkin se, joka viime kädessä vaalituloksesta vastaa. Ainoastaan ehdokas voi omalla toiminnallaan vakuuttaa äänestäjät, mutta ainoastaan ehdokas itse voi myös pilata hyvän kampanjan.

Saamani palautteen perusteella ihmiset arvostavat eduskuntatyötäni ja sitä, mitä olen maakunnan ihmisten eteen tehnyt. Lukemattomat sähköpostit ja tekstiviestit antavat itselleni hyvän olon siitä, että tekemällä ahkerasti ja pyyteettömästi töitä, saa kanssaihmisiltä arvostusta. Huomenna nähdään riittääkö arvostus uurnille asti:)

Ei kommentteja: