tiistaina, marraskuuta 25, 2008

Vihdoinkin!

Viikonlopun aikaan tuli vihdoinkin talvi. Ihanaa. Liian pitkään pimeä ja märkä onkin tänä syksynyä jatkunut. Talvi oli myös lauantaina Tukholmassa; sopivasti siellä kauniissa postikorttimaisemassa oli myös joulun avajaisia. Kuljeskelimme Onnin kanssa pitkin lumista ja kaunista kaupunkia ja nautsikelimme kupilliset kuumaa aina silloin tällöin. Mukava viikonloppu kaiken kaikkiaan.

Ehdimme sunnuntaina mereltä pois juuri ennen myrskyä. Juna Mikkeliin oli vain reilun puoli tuntia myöhässä. Lapsia ei ole pariin päivään tarvinnut ulos patistaa, riemu lumesta on osattu ottaa irti ihan joka hetki. Itse olen iloinnut asiasta myös siitä syystä, että nyt on vuosikausiin ensimmäinen talvi, jolloin ei tarvitse tuskailla lumitöiden kanssa.

Muutimme näet viime keväänä kerrostaloon lähelle keskustaa, joten auraukset hoituvat nyt sujuvasti ilman minua tai minun nalkuttamistani. Osoitteenmuutoskortit jäivät tietenkin postittamatta, joten tässä nykyinen osoitteemme siltä varalta, että joku aloittaa joulukorttien kirjoittamisen jo näin hyvissä ajoin. Kasarminkatu 12 A 2, 50100 Mikkeli.

Lumipyryssä kävelin sunnuntai-iltana myös Mikkelin Työväenyhdistyksen syyskokoukseen. Luonnonvoimia uhmatessani ja ripsivärit poskille valuen huomasin ajattelevani sitä, kuinka tärkeiden asioiden puolesta sadat tuhannet naiset ovat ennen minua ja minun laillani lähteneet kokouksiin tekemään parhaansa, että maailmasta tulisi parempi paikka elää. Syyskokouksessa oli runsas osanotto!

Ei kommentteja: