perjantaina, lokakuuta 17, 2008

Turinaa ja ärinää

Viime päivät olen taistellut flunssaa vastaan. Yhtä varmasti kuin opettajan työssä iski flunssa tai äänen menetys aina joulu- tai pääsiäispyhinä, yhtä varmasti saan palellutettua itseni aina näin vaalien aikaan. Niin siis nytkin. Viime lauantainen keli oli liikaa kurkulleni.

Siitä ja räkäisestä olosta huolimatta, on into ja motivaatio korkealla. Huomenna on taas mahdollisuus tavata kuntalaisia Mikkelin torilla, jossa olen 9-13 välisenä aikana. Joroisissa olen paikallisten demareiden kanssa klo 14 alkaen.

Tämän viikon keskiviikkona olin koko päivän Mikkomarkkinoilla Mikkelissä. Joku kriittinen ulkopaikkakuntalainen (perusuomalaiselta vaikutti) kävi ärisemässä sitä, miksi kansanedustaja ei ole TYÖPAIKALLAAN?? Sain hänet hetkeksi kuuntelemaan vastausta, mikä hänen osaltaan ei mennyt jakeluun. Sen sijaan muut kuulolla olleet olivat kanssani aivan samaa mieltä.

Osa kansanedustajan työstä on kuntalaisten ja äänestäjien tapaamista. Ihmisiä on tavattava silloin, kun heitä on liikkeellä ja markkinat ovat mitä parhain tällainen tilaisuus. Kansanedustajalla ei ole työaikaa ja jokainen edustaja tekee työtään omalla tavallaan. Minä olen valinnut tietyn tavan ja ainakin tähän asti saamani palautteen perusteella, äänestäjät arvostavat valitsemaani tapaa.

Pidän tärkeänä sitä, että ihmisillä on mahdollisuus epämuodolliseen jutusteluun edustajansa kanssa. Ainoastaan tapaamalla ihmisiä, voi heidän asioitansa hoitaa. Keskiviikkona tapasin viiden tunnin aikana henkilökohtaisesti yli 700 ihmistä, joista useimpien kanssa ehdin myös keskustella.

Ei kommentteja: